Carmens Brev Til Slektninger I Rio De Janeiro

08.august 1981

Til Julio, min kjære fetter…

Hei Julio, hvordan har du det? Jeg har nå skrevet flere brev til deg uten å få svar. Jeg er så nysgjerrig på hvordan dere har det. Har dere det bra? Har du fått deg arbeid? Lever du?
Jeg ber til Gud hver dag om at dere har det bra.

Som jeg skrev sist så trives jeg veldig godt her i Norge, ååhh… Hvor jeg kunne ønske at du, tante og Isabella kunne komme hit for å se hvor fint det er her.
Jeg jobber ennå på veterinærsenteret og føler virkelig at jeg gjør en god jobb for både dyr og mennesker hver eneste dag. Jeg tjener gode penger, så sender igjen med en sjekk som jeg håper dere kan bruke til mat og det dere måtte trenge. Jeg tenker på dere hver dag.

Jeg bor fortsatt alene, men jeg er blitt kjent med en veldig flott mann som heter Steinar. Han er en snill, ambisiøs og flott mann som jeg håper jeg blir bedre kjent med etter hvert. Jeg møtte ham plutselig en kveld i Oslo sentrum da jeg var på tur hjem. Jeg er blitt veldig glad i ham allerede, og jeg tror han kan gi meg alt jeg har drømt om. Men er ikke blitt så godt kjent med ham ennå, men jeg kan håpe og drømme.

Hvordan går det med deg kjære fetter? Har du fått noen barn? Er du gift? Hvordan går det med tante og lille Isabella? Isabella har kanskje blitt stor nå, du må ta godt vare på din lillesøster, lov meg det. Dere er min familie og dere betyr hele verden for meg.

Jeg håper jeg kan få spart opp nok penger slik at jeg kan komme og besøke dere. Det er mitt høyeste ønske. Hvem vet, kanskje Steinar blir med også. Skulle så gjerne visst han det nydelige landet jeg kommer ifra.

Håper jeg får svar fra deg denne gangen, jeg vil så gjerne høre at dere lever og har det bra.

Vær så snill og stell godt med min mors grav, hun er i tankene mine hver dag.

Må Gud ta vare på dere alle sammen og en dag føre oss sammen igjen.

Med vennlig hilsen din kusine Carmen.