Vårens hattemote

Vårens hattemote

Nå kvitrer fuglene og de første hestehovene titter fram. Med nye årstider følger nye moter. Denne uken har vi sett på det nyeste innen hattefronten. Det er jo kjent at hatter drar til seg oppmerksomhet. Det gjør ingenting om man har på seg en litt slitt jakke, så lenge hatten pynter opp. Kvinner bør derfor tillate seg å legge litt penger i en fin hatt med god kvalitet. Vi har i denne repotasjen fått med oss Karen Jensen, som er en anerkjent hattemodist. Hun skal vise oss vårens trender.

flickr:2954512942

Siste skrik denne våren er lilla hatter, gjerne av ekte antilopehår. Disse glir fint inn i vårens lyse farger. Disse er nokså slitesterke, men også dyre i pris. Det anbefales å bruke disse som selskapshatt.

flickr:4665205970

Brune og beige hatter med fine dekorasjoner er også lurt å ha i garderobeskapet denne våren. Disse hattene er praktiske, og passer til alt. Det kan være fint å kombinere disse med en lang, brun kåpe.

flickr:2836651297

For de som er litt vågale, kan også den knallgrønne hatten være et alternativ. Her må man passe litt på hva man kler på seg, for man vil jo at fargene skal passe sammen. Med et mintgrønt skjerf og en svart jakke kan dette bli riktig så fint.

"Jeg personlig liker å legge ned noen kroner i tidløse hatter med god kvalitet. Da varer de lenge, og jeg kan ta dem frem og bruke dem når som helst på året," sier Jensen. "Samtidig kan det være morsomt å ha noen litt spesielle hatter, som er noe utenom det vanlige," fortsetter hun. Hun råder kvinner til å finne hatter som passer dem og deres personlighet. En hatt kan si mye om hvem man er!